تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

قلعــــه مـازیـار، در روستـــای ییلاقـی امـــامــه

ییـلـاق زیبایِ امامـه

روستای امامه یک روستای کوهستانی در شهرستان شمیرانات استان تهران و در انتهای غربی استان مازندران است. این روستا، یک روستای زیبا و خوش آب‌وهوا است که دارای قدمت چند هزار ساله می‌باشد. روستای امامه به دو قسمتِ امامه‌ی بالا و پایین تقسیم می‌شود و دارای مناطق دیدنی زیبایی است.

قلعه ای در این روستا وجود دارد که به قلعه مازیار معروف است که از جمله مناطق دیدنی محسوب می‌شود. قلعه مازیار به دست مازیار حاکمِ وقت، در زمان حکومت زیاریان ساخته شد. در زمان قدیم، این روستا از هر طرف با کوه‌های سختی محاصره شده که مسیر را بسیار صعب‌العبور کرده بود. همچنین به همین دلیل جایگاهی برای پناه‌گیری حاکمان آن دوران بود.

اســتـان استان تهـران
شـهـرســـتـان شمیـرانات
آب و هوایِ روستای امامه معتـدل
قدمـــــت روستای امامه 1100 سال
معنـی کلمـه مازیار یعنـی صاحب کوهستـان
نــوع مـنــطـقـه مـنــطـقـه کوهستـانـی
نــوع سـفــر بومـگــردی، کوهنـوردی
گویــش محلـی‌ مـازنـدرانـی
بـهـتـریـن زمـــان سـفــر همه فصول به جز فصول سـرد سال
اسـم امامــزاده‌هـای روستــا
  • امامزاده شاهزاده حسین
  • امامزاده نور
دیـدنــی‌های دیـگــر مـنــطـقـه
  • آبشار برگ جهـان
  • آبشاری در میان کوچه باغ‌ها

قلعه مازیار در کجا قرار دارد؟

قلعه مازیار در امتداد رودخانه، در دل کوه‌های شمال شرقیِ روستا و 3 کیلومتری از جاده اصلی، در بالای صخره قرار گرفته است. این قلعه را منصوب به قلعه‌های حسن صباح میدانند. در آن زمان این قلعه از سنگ لاشه، گچ‌های سنتی و ساروج ساخته شده است.

خانه‌های قدیمی و تاریخی دارای سقف‌های چوبی و معماریِ اعیانی زمانی قاجار است اما خانه‌های امروزی به‌صورت ویلایی ساخته شده و از بافت قدیمی این روستا و سنتی بودن خارج شده است.

مسیر رسیدن به قلعه مازیار

برای رفتن به این قلعه ی معروف و تاریخی می توانید از طریق بزرگذاه شهید بابایی به سمت شرق و یا مسیرهای مشخص جایگزین، خودتان را به میدان لشکرک یا همان میدان قائم برسانید و از آن جا وارد جاده ی فشم شوید و بعد از ۱۵ کیلومتر رانندگی، بعد از سه راهی اوشان تابلوی روستای امامه را ببینید و حدود ۷ متر بالاتر به جاده ی کوهستانی قلعه برسید.