تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

لردگان، بهشت گمشــده زاگــرس

معرفی لردگان

لردگان یکی از شهرهای تاریخیِ استان چهارمحال‌وبختیاری است. تاریخ اولین سلسله حکومتی لردگان را به دوران حکومتی صفویان نسبت می‌دهند. اگر اسناد تاریخی درست باشد، می‌توان گفت قدمت این شهر به بیش از هزار سال می‌رسد. این شهر جزو پرجمعیت ترین شهرهایِ چهارمحال‌وبختیاری است. مردم این شهر همگی لر هستند و به همین زبان نیز صحبت می‌کنند.

لردگان در دشتی میان رشته‌کوه زاگرس در ارتفاع 1700 متری قرار دارد و جزو مناطق کوهستانی محسوب می‌شود. در فصل تابستان در ارتفاعات کوه‌های این منطقه، ییلاق‌های لردگان پذیرای گردشگران می‌باشد. همچنین آب و هوایی معتدل و بارش‌های فراوان را می‌توانید در فصل بهار و پاییز تجربه کنید.

این شهر با توجه به اقلیم کوهستانی و دشت‌های حاصل‌خیز، از لحاظ کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردارند. مردم این منطقه به شغل دامداری و تولید لبنیات، تولید عسل، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و به تولید محصولاتِ هنری بومی زیبایی همچون قالی‌بافی، ریسندگی، بافندگی، منجوق و پولک دوزی نیز مشغول‌اند.

اســتـان چهارمحال‌وبختیاری
شـهـرســـتـان لردگان
آب و هوایِ شـهـر لردگان نیمه مرطوب گرم
قدمـــــت شـهـر لردگان بیش از هزار سال
معنـی کلمـه لردگان به معنـای شهر کوچکـی که آب گوارایـی ندارد.
نــوع مـنــطـقـه کوهستانتی
نــوع سـفــر نیمه حرفه‌ای (دره‌نوردی-کوه‌نوردی)
امـکــان کـمـــپ وجود دارد
راهنما نیاز است. (می‌توانید از محلی‌های این شهر کمک بگیرید)
بـهـتـریـن زمـــان سـفــر همه فصـول به‌خصوص فصل بهـار و پائیـز
دیـدنــی‌های دیـگــر مـنــطـقـه
  • آبشار آتشگاه
  • پارک جنگلی پروز
  • منطقه جنگلی غلارد

دیدنـی های شهر لردگـــان

  • منطقه جنگلی فلارد: منطقه جنگلی فلارد در 150 کیلومتری شهرکرد و در استان چهارمحل‌وبختیاری قرار دارد. مساحت این منطقه در حدود 20 هزار هکتار است. علاوه بر پوشش گیاهی عمومی دارای درختان بلوط می‌باشد.

  • پارک جنگلی پروز: پارک جنگلی پروز در 50 کیلومتری لردگان واقع شده است. جنگل‌های زاگرسی در امتداد دره و رودخانه، شالیزارهای سرسبز و پارک جنگلی بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند. بهترین فصل برای بازدید از این پارک فصل بهار و پاییز می‌باشد.

  • آبشار آتشگاه: آبشار آتشگاه در 40 کیلومتری شهر لردگان واقع شده است. به این آبشار زیبا، آبشار منییاتوری نیز می‌گویند. در طی مسیر آبشار شما از آب و هوای معتدل و دیدن درختان و گیاهان جنگلیِ روستایِ آتشگاه لذت خواهید برد.

راه‌های رفتن به لردگان

برای رفتن به شهر لردگان راه‌های متعددی وجود دارد؛ اول این‌که، اگر قصد سفر هوایی را دارید می‌توانید ابتدا از تهران به شهر کرد رفته و پس از آن با اتوبوس‌ یا سواری‌های بین شهری، خود را به این شهر برسانید. از شهرکرد تا به شهر لردگان حدود 160 کیلومتر راه است و تقریباً سه ساعت طول می‌کشد که به مقصد برسید.

دوم این‌که، می‌توانید با اتوبوس‌هایی از شهرهای تهران، اصفهان و یا اهواز که به مقصد لردگان تردد دارند، به این شهر سفر کنید. و در آخر می‌توانید از خودروی شخصی خود برای سفر به این منطقه زیبا استفاده کنید. اگر از رانندگی در جاده‌های پر پیچ‌وخم لذت می‌برید بهترین راه برای سفر، همین راه است.