تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

نکـــاتـــی بــرای مســافـران تنهـای زن در هـنــد

هند می‌تواند برای مسافران زن بسیار شگفت‌انگیز باشد

با این حال، مجهز به دانش مناسب ، نگرش مثبت و کمی آمادگی ، بازدید از این کشور متنوع و پر جنب و جوش یک تجربه فوق‌العاده ارزشمند خواهد بود. به قول معروف “کسانی که می‌دانند چیزی در راه است نسبت به کسانی که نمی‌دانند آمادگی بیشتری برای مواجهه با آن دارند”است. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

تحقیق کنید

ایجاد ترس در رسانه‌ها تصویر منفی از هند را تداوم می‌بخشد، اما در واقعیت، اینطور نیست. هند در حال مدرن شدن است و بسیاری از مناطق این کشور برای اتباع خارجی، به ویژه زنان، امن و مناسب است. با این اوصاف، توصیه می‌شود قبل از سفر کمی تحقیق کنید و فرهنگ، آداب و رسوم آن را بشناسید. و به یاد داشته باشید که هند فوق‌العاده متنوع است، بنابراین باید به تفاوت‌های فرهنگی هر مکان جدید توجه داشته باشید.

وبلاگ‌ها و کتاب‌های راهنمای نوشته شده توسط سایر مسافران زن انفرادی را بخوانید و انجمن‌های آنلاین را بررسی کنید تا بینشی در مورد هند کسب کنید. لیستی از مکان‌های مناسب برای مسافران انفرادی تهیه کنید و به آنجا بروید.

در مورد پوشاک به آداب و رسوم محلی توجه کنید

هند ترکیبی از ذهن‌های محافظه‌کار و لیبرال است و پوشش لباس زنان در مناطق مختلف متفاوت است. بهتر است نشانه خود را از مردم محلی بگیرید و متناسب با آن لباس بپوشید. در شهرهای شهری مانند بمبئی، دهلی، بنگلور و گوا آزادی بیشتری برای پوشیدن آنچه دوست دارید وجود دارد.

در ایالت‌های سنتی مانند راجستان و دیگر شهرها و روستاهای کوچک‌تر، پوشیدن ملایم و مناسب، نگاه‌های ناخواسته و پیشرفت‌های احتمالی را دور می‌کند. در شهرها و روستاهای کوچک‌تر از لباس‌هایی که بدن را کامل می‌پوشاند، یقه‌های گردنی، تاپ نیم‌تنه یا مینی دامن خودداری کنید. شانه‌ها، پاها و بازوها را بپوشانید. لباس پوشیدن به شیوه محلی نشان می‌دهد که شما به فرهنگ آن‌ها احترام می‌گذارید و آماده پذیرش آن‌ها هستید.

هنگام بازدید از اماکن مذهبی، همیشه سر خود را با روسری بپوشانید. مطمئن و هوشیار باشید، نترسید!

مانند هر کشوری، مناطق خاصی در هند مستعد جنایت هستند. مراقب محیط اطراف خود باشید و همیشه مراقب اتفاقاتی باشید که در حال رخ دادن است. با این حال، سرخپوستان به طور کلی از گردشگران خارجی، به ویژه زنان استقبال می‌کنند. بنابراین اگر در شرایط ناخوشایندی قرار گرفتید، از درخواست کمک نترسید.

اگر گم شدید، اجازه ندهید زبان بدن شما آن را نشان دهد. در عوض، قاطع باشید! می‌توانید از مردم محلی راهنمایی بخواهید و علاوه بر این، همیشه نقشه های گوگل را برای راهنمایی دارید. همیشه در مکان‌هایی با تردد زیاد پیاده‌روی کنید و به تنهایی در کوچه‌های خلوت یا تاریک حرکت نکنید.

رفت و آمد کردن

ورود به داخل و اطراف شبه قاره هند آسان است و تعداد زیادی اتوبوس، تاکسی، ریکشا، مترو، پروازها و قطارها در دسترس هستند. فقط از حمل و نقل عمومی ثبت شده و خدمات قابل اعتماد کابین استفاده کنید. و به یاد داشته باشید: از تاکسی ای که مترش خراب است یا متر ندارد سوار نشوید.

می‌توانید برنامه‌های نمایندگی های کابین مانندOla ، Uber یا TaxiforSure را بارگیری کنید. این آژانس‌های کابین دارای سیستم‌های مجهز به GPS هستند و سفر شما را ایمن و روان می‌کنند. اگر از تاکسی استفاده می‌کنید، GPS  خود را روشن کنید تا مسیر را پیگیری کنید و اگر تغییری مشاهده کردید، آن را به راننده نشان دهید و به او بگویید مسیری را که ترجیح می‌دهید طی کند. به راننده اجازه ندهید در وسط سفر دوستان خود را سوار ماشین کند.

  • همیشه قبل از سوار شدن، شماره و نام تاکسی/ثبت نام خودرو را یادداشت کنید و آن را برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود ارسال کنید.

در هند سوار اتومبیل نشوید

در ساعات فرد با وسایل نقلیه عمومی سفر نکنید. اگر از قبل می‌دانید که دیر خواهید کرد، شب‌ها از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده نکنید. با هتل خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تاکسی بفرستند یا از آژانس معتبر تاکسی رزرو کنند که می‌تواند سفر شما را ردیابی کند. چند سرویس راننده زن در سراسر هند وجود دارد مانند TaxShe و WomenCabs در بنگلور و Viira Cabs و Priyadarshinitaxi در بمبئی. اگر با قطار سفر می‌کنید، همیشه در کلاس 2 AC یا 3 AC  رزرو کنید و اگر با اتوبوس سفر می‌کنید، صندلی جلو را بگیرید.

محل اقامت خود را عاقلانه انتخاب کنید

محل اقامت را از قبل رزرو کنید. بسیاری از خوابگاه‌های کوله‌پشتی در سراسر کشور پراکنده شده‌اند که نه تنها مقرون به صرفه‌، راحت و ایمن هستند، بلکه به شما کمک می‌کنند تا با مسافران دیگر ملاقات کرده و تجربیات خود را مبادله کنید.

اگر اقامت در هتل را ترجیح می‌دهید، از طریق وب‌سایت‌های مسافرتی معتبر رزرو کنید. برنامه‌هایی مانند Hotels.com و TripAdvisor.com دارای لیست‌های زیادی از هتل‌ها در سراسر کشور هستند.

سیم کارت محلی تهیه کنید

دریافت سیم‌کارت در شبه قاره هند آسان است. اگر با ویزای توریستی الکترونیکی وارد هند می‌شوید، هنگام مهاجرت برای شما سیم‌کارت آماده تماس صادر می‌شود. سیم کارت دارای 50 مگابایت اینترنت ، 50 روپیه اعتبار و بسته استقبال است که شامل بایدها و نبایدها، شماره‌های اضطراری، اطلاعات گردشگری و نقشه‌ها می‌شود. این سیم‌کارت در فرودگاه‌های مناطق زیر موجود است: دهلی، بمبئی، چنای، پنجیم، واراناسی بنگالورو و آمریتسار. برای دریافت این سیم‌کارت، بازدیدکنندگان باید صفحه اول گذرنامه و کپی ویزای الکترونیکی خود را در پیشخوان مهاجرت نشان دهند.

  • اگر در فرودگاهی فرود می‌آیید که سرویس سیم‌کارت ارائه نمی‌دهد، بهتر است آن را از خرده فروش خریداری کنید. قبل از خرید سیم‌کارت، برنامه داده‌ها و تعرفه آن‌ها را بررسی کنید. برای دریافت سیم‌کارت، باید یک کپی از گذرنامه و ویزای خود و برای برخی از ارائه‌دهندگان، اطلاعات بیشتر را ارائه دهید. هنگام خروج از فروشگاه، کارت باید ظرف یک تا دو ساعت فعال شود.

زبان‌شان را بیاموزید

چندین زبان در سراسر هند صحبت می‌شود و گویش‌ها در مکان‌های مختلف متفاوت است. این غیرواقعی نیست که تصور کنید شما عباراتی را به هر زبانی خواهید آموخت، اما انتخاب چند عبارت ضروری به زبان هندی از جهات مختلف به شما کمک می‌کند و مردم محلی را مجذوب خود می‌کند.

شماره های اورژانس را در دست داشته باشید

هنگام سفر انفرادی به هر نقطه از جهان، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین عاقلانه است که شماره‌های اضطراری مربوطه را در دسترس داشته باشید. در اینجا برخی از شماره‌های مهم اضطراری در هند آمده است:

  • خط تلفن زنان: 181
  • همه در یک شماره اضطراری: 112
  • پلیس: 100
  • آتش: 101
  • آمبولانس: 102
  • سلول ضد ردیابی (دهلی نو): 1091
  • خط راهنما برای زنان (دهلی نو): 1092
  • شماره خطوط راهنمای راه آهن هند: 182 ، 138 و 1322.
  • خط راهنمای گردشگران: 1800-11-1363

(همچنین می‌توانید برای هرگونه شکایتی در مورد راه آهن، وزیر راه آهن هند توییت کنید، خواه غذای بد، ایمنی، پزشکی، قیمت بیش از حد و … .)

در مورد خودتان به غریبه‌ها اطلاعات ندهید

هنگام صحبت با غریبه‌ها مهم است که جزئیات زیادی در مورد خود، زندگی خانوادگی و خانواده خود فاش نکنید. شماره تلفن یا ایمیل، آدرس خانه یا هتل خود را اعلام نکنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که اقدامات را می‌توان اشتباه تفسیر کرد. مردم، به ویژه مردان، ممکن است دوستی را با چیزی بیشتر اشتباه بگیرند.

“نه” سلاح شماست

به عنوان یک مسافر زن تنها، باید متوجه شوید که توجه ناخواسته‌ای را به خود جلب خواهید کرد حتی بیشتر به این دلیل که ویژگی‌های بدنی متفاوتی نسبت به افراد محلی دارید. افراد زیادی سعی می‌کنند با شما عکس بگیرند. گرفتن عکس با کودکان و خانواده‌ها ضرری ندارد، اما به مردان مجردی که برای گرفتن سلفی به شما نزدیک می‌شوند، بگویید “نه”.

با مردم محلی تعامل داشته باشید

سرخپوستان دوست دارند از افراد جدید به دنیای خود استقبال کنند. اگرچه، همانطور که در بالا توصیه کردیم، احتیاط مهم است! مطمئن شوید که از هر فرصتی برای صحبت با مردم محلی در مورد شهر خود استفاده می‌کنید. آنها به شما کمک می‌کنند برخی از جواهرات پنهان محلی را پیدا کنید که کتاب‌های راهنما و وبلاگ‌های مسافرتی حتی از آن‌ها اطلاع ندارند.

اصول اولیه را به خاطر بسپارید

  • بسته بندی هوشمندانه
  • کپی مدارک ضروری خود را دریافت کنید: گذرنامه ، شناسنامه و غیره.
  • بسیاری از وسایل گرانبها را با خود حمل نکنید.
  • قبل از آمدن به هند حتما واکسن‌های لازم را دریافت کنید.
  • در صورت امکان یک تور راهنما رزرو کنید.
  • مقدار معقول پول نقد را همیشه همراه داشته باشید.
  • بیمه مسافرتی بگیرید.
  • از طریق تلفن یا رسانه‌های اجتماعی در ارتباط باشید. همیشه یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را از محل و برنامه های سفر خود آگاه کنید.
  • چندین برنامه ایمنی زن در هند مانند SmartShehar ، VithU، Suspect Registry وجود دارد. آن‌ها را بارگیری کنید.