تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

بـرج توره دوس کلـریگــوس میراثی 260 سالـه در شهر پرتو

شهر پرتو، شهری ساحلی در شمال غربی پرتغال است که به خاطر پل‌های باشکوه شهرت دارد. در منطقه قرون وسطایی خیابان‌های باریک سنگ فرش، از کنار خانه‌ها و کافه‌های تجار عبور می‌کرد.

کلیسای سائو فرانسیسکو بخاطر فضای داخلی باروک مجلل و نقش‌های تزئین شده طلاکاری شده مشهور است. همچنین کاخ پالاسیو بولسای قرن نوزدهمی ، که قبلاً بازار سهام بود ، برای تحت تأثیر قرار دادن سرمایه گذاران بالقوه اروپایی ساخته شد.

کشـــور پـــــــــرتغـال
شهــر پــرتـــو
سـالِ ساخــت از سـال 1754 تـا 1763
قدمـت بــرج حدود 258 سال
معمــار بــرج نیکـولائـو نـازونــی
ارتفـــاع بــرج 76 متــر
ثبـت جهـانـــی ثبت در سـازمـان جهانـی تـوسط یونسکــو
تاریـخ شهــر 300 سـال قبـل از میلاد مسیــح
راهنما نیاز نیست
بـهـتـریـن زمـــان سـفــر به شهـر پرتـو فصـل‌ تابســـتان
ساعات بازدید از بــرج
  • در تابستـان: از 9 صبـح تا 7 عصـر
  • در زمستـان: از 10 صبـح تا 5 عصـر

خیابان‌های خسته این شهر قدیمی به ندرت به شما اجازه می‌دهد که نمای کلی شهر را ببینید1 بنابراین ایده خوبی است که 250 پله‌ی برج توره دوس کلریگوس را بالا بروید تا زیبایی شهر را مشاهده کنید.

معماری کلیسای کلریگوس

کلیسای کلریگوس یک شاهکار واقعی است که متعلق به اواسط قرن 18 است. طراحی این برج توسط نکولائو نازونی، معمار و طراح اصیل ایتالیایی انجام شده است. نازونی قبل از مرگ خود درخواست کرده بود که او را در کلیسای برج توره دوس کلریگوس دفن کنند.

به همین دلیل پس از مرگ وی، او را در یک نمازخانه کوچک دفن کردند که دروازه آن در همان سطح بالای راه‌پله دو ضلعی قرار دارد.

نمای جلوی کلیسا بسیار جالب بوده و زیبایی خود را با خطوط، گنبدها و گلدسته‌هایی خود که شایسته بررسی دقیق تر است، نشان می‌دهد. فضای داخلی آن تنها یک شبستان گرانیتی و مرمریت دارد و با حکاکی‌های باروک پوشانده شده است که باز هم مهارت معمار را نشان می‌دهد.

برج بلند کلریگوس، خط افق پورتو را مانند یک سوزن برجسته نشان می‌دهد. این مکان قابل مشاهده‌ترین قسمتِ شهر است، برجـی به ارتفاع 75 متر  که بازدید از این بنای تاریخی باید در لیست جاهای دیدنی این شهر قرار گیرد.