تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

5 نکاتـه‌ای که به هنگام سفر به کشورهای مختلف باید در نظر گرفت!

دانستی سفر قسمت اول
  • نکته‌های ریز و جزئی وجود دارند که به هنگام سفر کردن، رعایت آن‌ها برای هر فردی دارای ارزش تلقی می‌شود؛

“لیسا مونیکما” کسی که همواره در سفرهای مختلف است می گوید:” حس ماجراجویی، من را به عنوان یک زنِ تنها به کشورهایی کشانده که مذهب رسمی آنها اسلام بوده است. من همیشه ساده لباس می‌پوشم اما پس از سفرهای بسیار و ملاقات با مسافران و افراد بومیِ بسیار که از فرهنگ های مختلفی برخوردار بودند اهمیت احترام به رسوم در طرز لباس پوشیدن، برایم بیشتر آشکار شده است.”

 

1. لباس زنـان در کشـورهایی که مذهب خاصـی دارند؛

در کشورهای خاورمیانه که اعتقادات مذهبی شدیدی دارند، بهتر است که در انتخاب لباس خود دقت بیشتری کنید. در کشورهای مذهبی زنان حق استفاده از دامن کوتاه، تاپ، شلوارک و حتی لباس هایی که بدن نما باشند، مجاز نیست. پوشیدن شلوار و دامن بلند می تواند گزینه مناسبی باشد. یک قانون دیگر که برای ورود به کلیسا و اماکن مذهبی باید رعایت کرد، پوشاندن شانه ها و زانو ها می‌باشد تا از ورودتان جلوگیری نشود.

2. تصاویر و نمادهای ملی و مذهبی جایی در سفر شما ندارد؛

از لباس هایی با علائم ورزشی، مذهبی یا ارتشی، کلمات مقدس، پرچم ملل و هر کلمه یا علامتی که به زبانی نوشته شده است که معنی آن را متوجه نمی‌شوید دوری کنید. لزومی ندارد در طول سفر وارد بحث‌های اعتقادی شوید. همچنین بهتر است زیرآلاتی که علائم مذهبی دارند حتی گردنبند صلیب را همراه خود نداشته باشید.

3. به انتخاب رنگ توجه کنید؛

در کشورهای غربی در مراسم تدفین و ترحیم رنگ مشکی می‌پوشند اما در نقاطی از آسیا رنگ سفید نشانه عزاست. برای مثال از پوشیدن لباس آبی یا مشکی در آفریقای مرکزی بپرهیزید چراکه رنگ مورد علاقه پشه‌های بزرگ است، پس مراقب باشید.

4. کیف کوله‌پشتی؛ وسیله‌ای مناسب برای سفر!

اگر قصد دارید راهی اروپا شوید، پس حتما یک کوله پشتی همراه خود داشته باشید. قطعا یک کیف کولی از چمدان بهتر است. همچنین یک کیف دستی برای گشت و گذارهای روزانه در شهر همراه خود داشته باشید. کیف کولی، شما را به عنوان یک توریست معرفی می‌کند.

5. مراقب دوربین های خود باشید؛

یک عکس بگیرید و دوربینتان را کنار بگذارید. همین کافی است تا شما به عنوان توریست معرفی شوید. حتما که نباید دوربین بزرگی از گردن خود آویزان کنید!