تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

سفــرِ بیشتـر، دانــشِ بیشتـر

تأثیر سفـر بر روی آموزش و خلاقیت افراد

چه برای تجارت، چه برای گردش و چه برای نیاز، مسافرت چیزی است که همه از آن لذت می‌برند. با این حال ، تعداد کمی از مردم ارزش واقعی سفر را به عنوان یک فعالیت می‌دانند. این اطلاعات بسیار مهمی در مورد فرهنگ‌ها و جوامع مختلف به افراد می‌دهد و تجربه‌ای غنی از زندگی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر این، آن‌ها را تشویق می‌کند تا چیزهای ابتکاری را بیاموزند. سفر نه تنها یک شیوه زندگی سالم را تشویق می‌کند، بلکه بر مهارت‌های فکری و شناختی ما نیز تأثیر می‌گذارد.

در میان بسیاری از مزایای دیگر، سفر تجربه‌هایی را برای ما فراهم می‌کند که به رشد بیشتر عقل و استعداد ما کمک می‌کند و در نتیجه در افزایش چشم انداز شغلی مفید است. هنگامی که افراد در معرض شرایط مختلف قرار می‌گیرند ، به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به مسائل زندگی به طور منحصر به فرد برخورد کنند، برخلاف روش معمول و یکنواختی که آن‌ها معمولاً در خانه با مسائل برخورد می‌کنند.

این گرایش استفاده از روش‌های جدید برای رویکرد به یک مشکل را می‌توان در زندگی و حرفه فرد نیز وارد کرد. هنگام عزیمت به مکان‌های جدید، افراد به طور مطلوب از وقت خود استفاده می‌کنند. برای دستیابی به این هدف ، اغلب آن‌ها یک جدول دورهمی برای مکان‌های دیدنی و کارهایی انجام می‌دهند و برای هر فعالیت دقیقه و ساعت تعیین می‌کنند. این یک حس مدیریت عمومی در بین افراد ایجاد می‌کند که وقتی به عرصه‌های دیگر هدایت شوند می‌توانند مهارت‌های سازمانی را ارتقا دهند.

تأثیر سفـر در نحوه یادگیــری

تحلیل‌گران بر این باورند که سفر می‌تواند نحوه تغییر دانش‌آموزان در یادگیری، درک آنها از جهان را افزایش داده و شانس خود را برای موفقیت حرفه‌‎ای افزایش دهد. گزارش‌های نظرسنجی نشان داده است که سفر با یادگیری ارتباط مثبت دارد. دانش‌آموزانی که از مسافرت‌های آموزنده استفاده می‌کنند، می‌توانند به طور بالقوه در کلاس عملکرد بهتری داشته باشند، زیرا چنین سفرهایی اغلب اطلاعات و داده‌هایی را ارائه می‌دهند که به خاطر این که این حالت کمتر پیش پا افتاده است، به خاطر سپردن آن‌ها آسان‌تر است. آن‌ها دانش‌آموزان را مجذوب می‌کنند، بنابراین آن‌ها را ترغیب می‌کند تا اطلاعات بیشتری را از طریق مطالعه جمع‌آوری کرده و به طور کلی یادگیری رایگان را ارتقا دهند.

تأثیر سفـر در گسترش دیدگاه

کشف به افراد این فرصت را می‌دهد که از زندگی عادی خود خارج شده و دیدگاه‌های خود را گسترش دهند. مشاهده سنت‌های جدید و روش‌های متمایز تفکر را غنی می‌کند و حتی می‌تواند آن‌ها را تشویق به تغییر برخی از الگوهای رفتاری خود کند. علاوه بر این ، قرار گرفتن در معرض زبان‌ها و گویش‌های مختلف و تعامل با افراد از پیشینه‌های مختلف می‌تواند استعداد مکاتبات آن‌ها را افزایش دهد. با توجه به اعتقادات و فلسفه فرد، سفر فعالانه با گسترش انگیزه ما برای آزاداندیشی در تفکر و لذت‌بردن و قدردانی از عناصر فرهنگ‌های دیگر، ساختار ذهنی ما را گسترش می‌دهد. محدودیت مکان تا حدی منجر به محدودیت اندیشه میشود. در چنین شرایطی سفر دیدگاه افراد را فراتر از محدودیت‌های یک جامعه وسیع می‌کند.

سفر همچنین دارای مزایای احساسی است زیرا پیوندها و روابط را با افرادی که در طول سفر ما را همراهی می‌کنند، تقویت می‌کند. این به ما در درک ارزش واقعی عزیزان‌مان کمک می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد تا خاطرات خود را که در اعماق وجودی‌مان ثبت شده، به اشتراک بگذاریم. چنین راحتی و پذیرش روانی نیز قابل توجه است. در ارتباط با بخش آموزشی، سفر نه تنها بر اجرای تحصیلی تأکید می‌کند، بلکه توسعه حرفه‌ای را نیز ارتقا می‌بخشد.

مزایای گشت و گذارها و سفرهای آموزنده، همان‌طور که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، همراه با دانش کتاب‌های درسی می‌تواند تأثیر سیستم آموزشی را افزایش دهد. حتی با توجه به رشد شخصیت، سفر ما را در معرض فرهنگ‌های مختلف قرار می‌دهد ، بنابراین ما را به مدارا ترغیب می کند.

علاوه بر این، مسافرت علاقه را برانگیخته و بینش بیشتری را ارائه می‌دهد که برای درک وسیع‌تری از امور مفید است. موضوعاتی که در محیط کلاس درس تدریس می‌شوند اغلب نمی‌توانند در ذهن یادگیرندگان نفوذ کنند. موضوعات زیادی مانند تاریخ، جغرافیا، اقتصاد و جامعه‌شناسی وجود دارد که دانش‌آموزان نمی‌توانند صرفاً در کلاس درس درک کنند. با این حال، هنگامی که با گشت و گذار تکمیل می‌شود، در دسترس‌تر می‌شود.

بازدید از مکان‌های مربوط به لحاظ تاریخی یا جغرافیایی به ما تجربه دست اول را می‌دهد، جذاب و آموزنده است. این یادگیری بخش تاریخ را گسترش می دهد. در حالی‌که یک کتاب جغرافیایی فقط ویژگی‌های زمین شناسی مانند آب و هوا، توپوگرافی، فرهنگ و شیوه زندگی یک جمعیت خاص در یک منطقه را به ما می‌گوید، بازدید از آن منطقه تجربه ای مستقیم از این جنبه‌ها را به ما می‌دهد.

هنگام مسافرت، شخص باید مزایای تماس مداوم با طبیعت را در نظر بگیرد؛ این به یک حالت ذهنی مثبت کمک می‌کند و به ما این توانایی را می‌دهد که با محیط اطراف خود تعامل داشته باشیم، هنگامی که به یک مکان می‌چسبیم تا حد زیادی از آن محروم می‌شویم.

با توجه به گردشگری به عنوان یک بخش رو به رشد در جهان، فرصت‌های برنامه‌ریزی و سفر برای سفر بسیار زیاد است، و وقتی میزان سود حاصل از آن را حساب کنیم، چیزی است که باید بیشتر به آن توجه کنیم. در زمینه توسعه فکری، اثر بخشی در محل کار، اثربخشی در موسسات آموزشی، رشد فلسفی و حرفه‌ای، و همچنین بهزیستی احساسی، مسافرت مزایای قطعی برای ما فراهم می‌کند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

 

منبع:  دانستنــی سفــر