رسالتِ هواپیمایی کاسپـیـن
هواپیمایی کاسپین یک شرکت خصوصی است که در سال 1372 ثبت و فعالیت خود را آغاز کرده است. این ایرلاین در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود تلاش و فعالیتهای چشمگیری کرده است. از اهداف کاسپین ایر، توسعه و نوسازی ناوگان خود بوده است.
کد یاتا: IV | کد ایکائو: CPN | شناسه: 10101727833 |
---|
ســــال تـــاســــیـــس | 1372 |
---|---|
آغـــــاز فعــالـیــت | 1372 |
دفتـر مـرکـزی | ایران، تهران، فرودگاه بینالمللی مهرآباد |
قـطـبهــا |
|
شـهــرهــای کـانـونـی | تهران، مشهد، اصفهان، بندرعباس |
تــعــداد مقصــد | 20 شهر |
شمــار نـاوگــان | 10 فـــرونــد |
تـعــداد کـارکــنــان | 587 نـفر |
شـعـــار هـواپـیـمــایـــی | – |
تـعــداد سـوانــح | 6 سانحـه |
تاریخچه (کاسپـیـن ایر از ابتدا تا کنون)
هواپیمایی کاسپین، یک شرکت خصوصی است که با همکاری نیروی هوایی ارتش در سال 1371 تاسیس شده و در سال 1372 فعالیتهای پروازی خود را آغاز نمود. پتانسیل بالای کشور ایران در صنعت هواپیمایی باعث شده بود که قیمت پروازها بسیار بالا بود اما پس از ورود هواپیمایی کاسپین به این عرصه، و با ارائه خدمات با کیفیت و دادن قیمت رقابتی برای پروازها، باعث بهتر شدن خدمات و کاهش چشمگیر هزینههای پروازی مسافران شد.
اوایل تمامی پروازهای این ایرلاین بین شهرهای تهران و مشهد بود. سپس با انتقال دفتر مرکزی از مشهد به تهران، گستره پروازها به نقاط مختلف کشور افزایش یافت.
ناوگان کاسپـیـن ایر
هواپیمایِ MD-80:
تعــداد | 5 |
---|---|
طـول | 45.06 مـتـر |
ارتــفــاع | 9.02 مـتـر |
حـداکــثـــر بـــر |
3.798 کیـلومـتـر |
حـداکــثـــر وزن بـرخـاسـت |
67.812 کیـلوگـرم |
ظـرفـیـت مـســافــر | 172 نفــر |
بوئینگ 400-737:
تعــداد | 3 |
---|---|
طـول | 36.40 مـتـر |
ارتــفــاع | 11.07 مـتـر |
حـداکــثـــر بـــر |
5.186 کیـلومـتـر |
حـداکــثـــر وزن بـرخـاسـت |
68.039 کیـلوگـرم |
ظـرفـیـت مـســافــر | 130 نفــر |
بوئینگ 500-737:
تعــداد | 2 |
---|---|
طـول | 31.01 مـتـر |
ارتــفــاع | 11.07 مـتـر |
حـداکــثـــر بـــرد |
5.463 کیـلومـتـر |
حـداکــثـــر وزن بـرخـاسـت |
60.555 کیـلوگـرم |
ظـرفـیـت مـســافــر | 130 نفــر |
چشماندازهای 5 ساله هواپیمایی کاسپـیـن ایر
- نوسازی و توسعه ناوگان و افزایش تعداد هواپیما به 18 فروند
- ارتقا ایمنی و ارائه خدمات، مطابق با استانداردهای بینالمللی به منظور جلب رضایتمندی مشتریان
- ارتقا خدمات فروش ایترنتی (بلیط) و ایجاد باشگاه مشتریان
- ارتقا جایگاه شرکت از لحاظ تعداد پرواز و جابجایی مسافران
- ارتقا دانش و تخصص در کلیه حوزهها به منظور ایجاد تعهد، غرور و رضایت شغلی در کارکنان
- بهرهگیری از توانمدیهای ملی در راستای انجام تعمیرات
امکانات و خدمات کاسپـیـن ایر
- دارای رمپپ
- پارکینگ اختصاصی برای ناوگان
- تعمیر و نگهداری از هواپیماهای سنگین
- کیترینگ
سانـحــه رخ داده توسـط کاسپـیـن ایر
در تیر ماهِ سال 1388، یک فروند هواپیمای مسافربری از شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود، دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه بینالمللی امام خمینی در قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی 169 نفر سرنشینانِ هواپیما شد.
ارسال پاسخ