تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

11 نکته‌ای که باید قبل از سفر به روسیه بدانید

سفر به روسیه برای اولین بار ممکن است یک ماجراجویی دیوانه‌وار به نظر برسد – و اگرچه تقریباً یک قرن سیاست «درهای بسته» برقرار بود، اما روسیه به هیچ وجه ترسناک نیست. در حالی‌که شهرهای توریستی به خوبی برای بازدیدکنندگان مجهز شده‌اند، باید چند نکته را از قبل در نظر بگیرید. با دقت بخوانید و جمع کردن چمدان را شروع کنید!

1. بررسی کنید آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر

شهروندان اکثر کشورهای خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق باید قبل از ورود درخواست ویزا کنند. این روند نسبتاً ساده است، اما دعوت از یک اپراتور گردشگری دارای مجوز یا از یک شهروند روسی مورد نیاز است. تنها روزنه ورود با کشتی کروز است. در صورت هماهنگی با یک آژانس مسافرتی، به بازدیدکنندگانی که از طریق دریا می‌آیند 72 ساعت اجازه ورود بدون روادید به روسیه داده می‌شود. آزادی زیادی برای گشت و گذار در اطراف نیست، اما حداقل کمی از تلاش شما را در زمینه ویزا ذخیره می‌کند.

 

2. کتاب عبارات را بسته بندی یا بارگیری کنید

اگرچه این ممکن است از مقصد به مقصد متفاوت باشد، اما به طور کلی روس‌ها به زبان انگلیسی چندان خوب مسلط نیستند. بله، آن‌ها از کودکی آن را مطالعه می‌کنند و بسیاری از آن‌ها درک خوبی دارند، اما به طور کلی در مورد صحبت کردن خجالتی هستند. رستوران‌ها دارای منوهایی به زبان انگلیسی هستند، افرادی که در گردشگری کار می‌کنند قطعاً به زبان دوم و یا سوم صحبت می‌کنند، اما ممکن است غریبه عمومی شما نتواند خود را به درستی توضیح دهد. بنابراین با چند کتاب راهنما و نقشه که می‌توانید از آن‌ها به عنوان لوازم جانبی استفاده کنید، آماده شوید. چند کلمه و عبارت مفید نیز ممکن است ایده خوبی برای یادگیری باشد، نه فقط برای کمک در مواقع اضطراری، بلکه همچنین تحت تأثیر قرار دادن افراد محلی با یک «اسپاسیبو» مودب (متشکرم).

3. تحقیق در مورد حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی بهترین راه برای رفت و آمد در بیشتر شهرها است، به ویژه در شهرهای بزرگتر مجهز به سیستم مترو. پرسنل معمولاً نمی‌توانند در خرید بلیط کمک کنند یا به سوالات مربوط به مسیرها پاسخ دهند. بنابراین مطمئن شوید که سیستم چگونه کار می‌کند، یعنی از کجا بلیط بخرید و چگونه از نقشه مترو استفاده کنید. همچنین هنگام سفر با اتوبوس و زیر زمین به اسامی ایستگاه‌های اعلام شده توجه زیادی داشته باشید. معمولاً  فقط به زبان روسی است، اما نقشه های انگلیسی رونویسی آوایی را ارائه می دهند، بنابراین با دقت گوش دهید.

4. لباس مناسب بپوشید

هرکسی به این فکر بیاید که روسیه در تمام طول سال یخ دارد در بدو ورود شگفتی بسیار ناخوشایندی برایش پیش می آید. زمستان های سردی در روسیه وجود دارد ، اما تابستان ها نیز می تواند بسیار گرم و مرطوب باشد، به ویژه در شهرهایی مانند سن پترزبورگ. البته، پیش بینی آب و هوا دشوار است. اما درک کلی از آب و هوا می‌تواند در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها بسیار مفید باشد. اگر در زمستان سفر می‌کنید، مهمتر از محافظت از خود در برابر رطوبت است تا سرما. برف در شهرهای بزرگ پس از بارش ذوب می‌شود و به گل و لجن تبدیل می‌شود، بنابراین اگر پیاده‌روی زیادی در سفر است، کفش مناسب بپوشید و جوراب را تعویض کنید.

5. با غذاها آشنا شوید

غذاهای روسی چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما نام‌های ناشناخته‌ای را برای شما به دنبال دارد. اگر به دنبال این هستید که بیشترین استفاده را از سفره‌های غذایی خود ببرید، پیش از این در مورد غذاهای مختلف موجود در هر فصل تحقیق کنید. رستوران‌های واقع در مرکز، مطمئناً دارای کارکنان انگلیسی زبان هستند که به شما کمک می‌کنند، اما اگر در جستجوی تجربه محلی هستید، آماده باشید، مخصوصاً از سفارش تصادفی چیزی مانند ژلاتین گوشت خودداری کنید. اگرچه حتی این می‌تواند یک طعم اکتسابی باشد.

6. آب شیر نخورید

برخلاف اکثر کشورهای غربی که سفارش آب لوله‌کشی در رستوران امری رایج است، مطمئناً روس‌ها آب لوله‌کشی خود را نمی‌نوشند. حتی برای بازکردن شیر قهوه‌ای برای مدتی خارج از آب نیز غیر معمول نیست. بیایید وارد بحث شیمیایی آب نشویم و از کیفیت آن افسرده نشویم – کافی است بگوییم که آب بطری تنها نوشیدنی ایمن است، اگرچه نگران استفاده از آب شیر برای مسواک زدن نباشید. اگر نمی‌خواهید آب بطری را بیرون بریزید، جوشاندن آب از شیر می‌تواند نوشیدن آن را ایمن کند، اگرچه هنوز کمی مزه آن سنگین است.

7. به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید

هنگام ورود به هر کشوری باید و نبایدهای خاصی وجود دارد. روسیه با گذشت سال‌ها آرامش بیشتری پیدا کرده است، اما به عنوان یک جامعه نسبتاً سنتی، قوانین و انتظارات خاصی وجود دارد که مردم از آن‌ها پیروی می‌کنند. به عنوان مثال‌، در صورت دعوت به خانه روسی، از مهمانان انتظار می‌رود که از آداب معاشرت پیروی کنند، مانند آوردن یک هدیه کوچک در هنگام ورود. همچنین، لباس پوشیدن در سینماها و برخی از رستوران‌ها بسیار مهم است.

همچنین، بازدید از کلیساهای ارتدوکس روسیه دلالت بر تعدادی قانون دارد: زنان باید سر خود را بپوشانند و دامن بلند بپوشند (شلوار بیشتر مجاز است) و مردان باید شلوار بلندی بپوشند و سرپوش بپوشند.

8. باور کنید که روسیه امن است

البته این بدان معناست که سفر به روسیه به اندازه بازدید از سایر کشورهای اروپایی ایمن است. بله، جنایات کوچک مانند جیب‌بُری هنوز بسیار رایج است، که هیچ تفاوتی با سایر مقاصد گردشگری ندارد، اما در روز روشن هیچ جنایت خشنی وجود ندارد. در ازدحام جمعیت احتیاط کنید و مراقب باشید در تله‌های توریستی فریب نخورید مهم‌ترین نکاتی است که باید به خاطر بسپارید. اگر اتفاقی بیفتد، هتل‌ها می‌توانند در صورت گم‌شدن گذرنامه با پلیس یا سفارت‌خانه‌ها تماس بگیرند اما باز هم این اتفاقات بعید است.

9. پول را پیشاپیش مبادله کنید

بهتر است بدون هیچ گونه پول نقد به شهر سفر نکنید. روسیه به تدریج در حال گذر از پول نقد به اعتبار است و کارت‌ها به طور کلی پذیرفته می‌شوند، اما ممکن است هرگز ندانید که نرخ ارز چگونه است و آیا بانک‌های روسیه کارت‌های شما را می‌پذیرند. همچنین حمل و نقل عمومی معمولاً با پول نقد پرداخت می‌شود و برخی از تاکسی‌ها نمی‌توانند کارت بپذیرند. پاداش در رستوران‌ها انتظار می‌رود که پس از پرداخت صورتحساب به صورت نقدی انجام شود. برای جلوگیری از هرگونه مشکل، ارز محلی خود را از قبل با روبل مبادله کنید تا نرخ مناسبی دریافت کنید و قبل از سفر آن را آماده کنید.

10. برنامه سفر برنامه ریزی کنید

هنگام سفر به روسیه برنامه‌ریزی کلیدی است – به ویژه در مسکو و سن پترزبورگ، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد. با زمان محدود و روزهای تعطیلی جایگزین موزه، خوب است که قبل از رسیدن به آنجا برنامه‌ریزی کنید. برخی از جاذبه‌ها نیز در خارج از شهر قرار دارند و زمان سفر نیز باید در نظر گرفته شود.

11. مراقب قیمت ها باشید

البته به عنوان یک گردشگر، شما انتظار دارید که بیش از هزینه متوسط ​​محلی خود هزینه کنید. به عنوان مثال، بلیط موزه برای خارجیان در روسیه گران‌تر است و آن‌ها از شما می‌خواهند گذرنامه شما را ببینند. با این‌حال، به یاد داشته باشید که روسیه گران‌ترین شهر اروپا نیست و قیمت‌ها معمولاً متوسط ​​است. بنابراین هنگام انتخاب رستوران، سوار تاکسی یا خرید سوغاتی به قیمت آن توجه کنید. بهترین راه این است که از افراد محلی بخواهید توصیه کنند، اما حتی یک مرور سریع در اینترنت از هرگونه ناامیدی پولی جلوگیری می‌کند.