تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

11 نکته در سفر به ایرلند که اوقات شما را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد!

ایرلند، کشوری در اروپای غربی است که پنج ششم غربی ترین جزیره اصلی جزایر بریتانیا را اشغال کرده است. در این مقاله به نکاتی که باید در سفر به این کشور توجه کنید، اشاره شده است.

  • به شماره‌های اورژانسی توجه کنید

ایرلند در فهرست جهانی صلح 2016 دوازدهمین کشور امن جهان بود و در حالت ایده آل شما در طول اقامت خود با هیچ گونه مشکل جدی روبرو نخواهید شد. اما اگر به هر یک از خدمات به اصطلاح “نور آبی” ایرلند نیاز دارید (پلیس، آمبولانس یا آتش نشانی) می‌توانید با شماره 112 یا 999 و فقط 999 با آن‌ها تماس بگیرید. گردشگرانی که قربانی جنایت شده‌اند نیز می‌توانند برای کسب اطلاعات و پشتیبانی با خدمات چند زبانه ایرلندی توریست‌ها (ITAS) تماس بگیرند.

  • شهروندان اتحادیه اروپا قبل از خروج از خانه باید برای دریافت کارت بیمه درمانی اروپا اقدام کنند

اتحادیه اروپا اخیراً مورد انتقاد قرار گرفته است، اما عضویت مزایای مشخص زیادی برای مسافران دارد. اتباع اتحادیه اروپا می‌توانند برای دریافت کارت رایگان که به آن‌ها امکان می‌دهد هزینه مراقبت‌های بهداشتی با هزینه کم را دریافت کنند، در صورت مریض شدن در تعطیلات در یکی از کشورهای عضو دیگر.

اگر در ایرلند بیمار ‌شدید، توجه داشته باشید که زمان انتظار در بخش‌های حوادث و اورژانس بیمارستان‌های دولتی ایرلند طولانی‌ترین زمان در اروپا است و در صورت امکان باید از آن‌ها اجتناب کرد! در عوض سعی کنید به پزشک عمومی در منطقه مراجعه کنید. برخی از مناطق ایرلند همچنین خدمات پزشکی خارج از ساعت ارائه می‌دهند که مراقبت های فوری در شب و آخر هفته ارائه می‌دهد.

  • مراقب ساحل باشید

خط ساحلی زیبایی در 1448 کیلومتری ایرلند، یکی از بزرگترین جاذبه‌های آن است، اما سواحل آن همیشه باید با احتیاط مورد بررسی قرار گیرند. به طور متوسط ​​سالانه 140 نفر در ایرلند غرق می‌شوند البته نه فقط کسانی که در مناطق خطرناک شنا می‌کنند. در سال 2015فاجعه‌ای در بالتیمور رخ داد هنگامی که یک زن جوان هنگام قدم زدن در نزدیکی فانوس دریایی معروف بالتیمور از سنگ‌ها بیرون کشیده شد. همسر و پدرش نیز هنگام تلاش برای نجات او جان باختند. پیاده‌روی صخره‌های معروف در ایرلند مانند حلقه مسیر صخره‌ها اغلب توسط موانع محافظت نمی‌شود ، بنابراین احتیاط زیادی لازم است.

  • روز سنت پاتریک پر سر و صدا می‌شود

(جشن روز ورود مسیحیت به ایرلند)

بسیاری از بازدیدکنندگان برای جذب فضای جشن در روز سنت پاتریک به ایرلند می‌آیند ، اما با تجربیات منفی آن‌جا را ترک می‌کنند. در حالی‌ که برخی از رویدادهای جشنواره در 17 مارس می‌تواند برای همه اعضای خانواده عالی باشد، حقیقت غم‌انگیز این است که روز سنت پاتریک معمولاً از کنترل خارج می‌شود. (به ویژه در مرکز شهر دوبلین)

حتی در طول روز خیابان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است مملو از افراد مست باشد و جشن‌ها معمولاً در مناطق خاصی با خشونت همراه است و تعداد زیادی دستگیر می‌شوند. اگر با بچه‌ها هستید یا به دنبال چیزی کم‌اهمیت هستید، بهتر است به یکی از رژه‌های شهرهای کوچک‌تر بروید.

  • حواس خود را در حمل و نقل عمومی حفظ کنید

ایرلند نرخ جنایت نسبتاً پایینی دارد، اما مشخص شده است که جنایت‌کاران کوچک از وسایل حمل و نقل عمومی با وسایل دیگران پیاده می‌شوند (حتی در خارج از شهرها). در سفرهای طولانی مدت با اتوبوس بین شهری ممکن است چاره‌ای جز ذخیره چمدان در زیر کابین نداشته باشید، اما در قطارها همیشه باید سعی کنید چمدان‌ها را نزدیک خود نگه دارید. جیب بری در تراموا لواس دوبلین بسیار رایج است.

  • مراقب جنایات کوچک باشید

به همین ترتیب ، شما می توانید با خیال راحت دوربین گران قیمت خود را در خیابان های دوبلین به نمایش بگذارید و هیچ کس شما را ناراحت نمی کند ، اما هنگام رها کردن آن هوشیار باشید. جنایتکاران در شهرهای بزرگ ایرلند آنقدرها هم فرصت طلب نیستند و خشونت آمیز نیستند. حتما کیف و دوربین را در جایی قرار دهید که همیشه بتوانید آنها را ببینید. در رستوران ها و کافه ها ، آنها را روی میز یا پای خود نگه دارید و بند پای خود را ببندید.

  • برای حمل و نقل خود برنامه‌ریزی داشته باشید

اگر به سایر کشورهای اروپایی (به ویژه آلمان) سفر کرده اید یا از آنجا آمده‌اید، ممکن است انتظار داشته باشید که حمل و نقل عمومی شما به طور منظم و بسیار کارآمد تردد کند. متأسفانه سیستم‌های حمل و نقل ایرلند همیشه با استانداردهای دقیق یکسان عمل نمی‌کنند. زمان انتظار بین خروج‌ها عموماً طولانی‌تر است، بنابراین اگر دوست دارید با برنامه‌ای فشرده و بدون دردسر سفر کنید، ممکن است دچار شوک شوید. راه حل این است که برای موارد غیرمنتظره برنامه‌ریزی کنید و بین توقف‌ها زمان زیادی بگذارید. اگر دیر هنگام وارد منطقه‌ای روستایی می‌شوید، سعی کنید تاکسی خود را برای اقامتگاه خود از قبل رزرو کنید، اگر در فاصله کمی با پیاده روی نیست.

  • منتظر دیدن علائم به زبان ایرلندی باشید

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق ایرلند انگلیسی زبان هستند-در واقع بسیاری از ایرلندی‌ها نمی‌توانند مکالمه کامل خود را به زبان ایرلندی انجام دهند-این کشور به طور رسمی دو زبانه است و علائم خیابان و اکثر اطلاعات به دو زبان انگلیسی و ایرلندی ارائه می‌شود. این نباید برای بازدیدکنندگان مسائل زیادی ایجاد کند، اما گاهی اوقات ممکن است فقط به زبان ایرلندی علامتی وجود داشته باشد( حتی برخی از قطارهای DART در دوبلین تنها نسخه ایرلندی مقصد را نمایش می‌دهند، که اغلب هیچ شباهتی به نام مکان انگلیسی ندارد. هرچند یک کتاب عبارتی ایرلندی لازم نیست، فقط در صورت بروز هرگونه مشکل زبانی از کسی کمک بخواهید.

  • به جنگ اشاره نکنید

آشفتگی و خشونت سیاسی ممکن است به پایان رسیده باشد‌، اما روابط تاریخی ایرلند و بریتانیا هنوز هم می‌تواند نقطه دردناکی باشد. مردم بریتانیا همیشه از مردم ایرلند استقبال می‌کنند، اما عاقلانه است که از پرچم‌ها یا نمادهای سیاسی اجتناب کنند. نمادهای یونیون جک و پیراهن‌های فوتبال انگلیسی در ایرلند بسیار جلب توجه می‌کند و اگرچه به ندرت ممکن است شما را با تهدید خشونت روبرو کند، اما ممکن است در مناطق خاصی(حتی در جنوب مرزها)توجه ناخواسته‌ای را به خود جلب کنید.

  • اتوبوس‌های دوبلین

اگر از دوبلین دیدن می‌کنید و قصد دارید از اتوبوس برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که کرایه اتوبوس دوبلین هنگام سوار شدن به راننده اتوبوس پرداخت می‌شود و آن‌ها یادداشت‌ها را قبول نمی‌کنند و تغییر نمی‌دهند. از طرف دیگر دریافت پیش پرداخت کارت که امکان استفاده نامحدود از خدمات اتوبوس دوبلین ، ایرلینک و خطوط مسافرتی را دارد، از 10 یورو برای کارت 24 ساعته در نظر بگیرید. اینها به‌صورت آنلاین و در فروشگاه‌های خرده فروشی در فرودگاه دوبلین و مرکز شهر به فروش می‌رسند.

  • یک بارانی خوب تهیه کنید

در حالی که مردم ایرلند ممکن است در هر روز از دوش باران استفاده کنند، تعجب‌آور است که چگونه بسیاری از بومیان برای بارش باران آماده نیستند. در حقیقت گردشگران در خیابان‌های یک شهر ایرلندی خودنمایی می‌کنند، زیرا آن‌ها کسانی هستند که بیشتر به دنبال هوای ایرلند هستند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.