تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

5 روسـتای زیـبـا در سینـکـوتـره‌ ایتالیــــــــــــا

روســـتــــای سـیـنـکـــو تـره

روستای سینکو تره، با معنای لغوی پنج سرزمین، که متشکل از 5 روستایِ ریوماجیوره، مانورلا، کورنیگلیا، ورنازا و مونتروسو است. قدمت این روستا به چند صد سال می‌رسد و در طول قرن‌ها جزو جاذبه‌های گردشگری شمال غربی ایتالیا بوده است.

شما برای بازدید از این پنج روستای سینکو تره، نیاز به حداقل 4 روز دارید. در حقیقت سینکو تره ایتالیا، به مقصدی با تفریحات بی‌پایان شناخته می‌شود.

کشـــور جـمـهـوری ایتـالـیــا (Repubblica Italiana)
پایتخــت ایتـالیـا رُم
آب و هوایِ ایتـالیـا مــدیـتـرانـه‌ای
قدمـت کشـور ۲ هزار سال پیش از میلاد
جمعیـت کشـور 61 میـلیـون نفــر
نــوع مـنــطـقـه منطقـه معتـدل
نــوع سـفــر گــردشگـری
دیـن مـردم  85 درصد از مـردم کـاتـولـیـک
راهنما نیاز است (بدون راهنما احتمال ایجاد خطرات بسیار برای گروه)
بـهـتـریـن زمـــان سـفــر در فصـل‌های بهــار و پائیــز
سایــــر شهــرهای بزرگ ایـن کشـور
  • شهــر میـــلان (پایتخت مـُد جهـان)
  • شهــر ونیـز
  • شهـر واتیکــان

روستای ریوماجیوره | Riomaggiore

روستای ریوماجیوره جنوبی‌ترین روستای سینکو تره است که تنها چند دقیقه با قطار از لا اسپزیا فاصله دارد. ریشه این روستا به حدود 8 قرن پیش بازمی‌گردد، زمانی که ساکنان دره وارا، در جستجوی آب و هوای معتدل برای پرورش انگور و درختان زیتون بدون ترس از حملات دزدان دریایی، به سمت ساحل حرکت کردند.

این شهر در امتداد خط الراس مشرف به دریا بالا می رود و از خانه های سنگی معمولی با نمای رنگی و سقف های تخته ای مشخص می شود.

روستای مانورلا | Manarola

مانارولا یکی از عاشقانه‌ترین روستاهای سینکو تره است که با فاصله 70 متر از سطح دریا بر روی صخره‌ای ساخته شده است. این روستا دارای بندر کوچکِ دارای رمپ قایق، خانه‌های رنگارنگ زیبای رو به دریا و یک میدان کوچک با رستوران غذاهای دریایی است. در امتداد جاده اصلی، هر بار که دریا مواج است، قایق‌ها به خشکی کشیده می‌شوند. اگرچه هیچ ساحل واقعی در اینجا وجود ندارد، اما برخی از بهترین سواحل عمیق را در اطراف خود دارد.

اگر می‌خواهید به بالای مانورالا سفر کنید، مطمئن شوید که کلیسا را بررسی کرده‌اید. امروزه این مکان به عنوان یک مکان ملاقات مذهبی و اجتماعی عمل می‌کند، اما در زمان‌های قدیم‌تر، برج ناقوس به عنوان یک پست برای تماشای حملات احتمالی دزدان دریایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

روستای کورنیگلیا | Corniglia

کورنیگلیا در وسط سینکو تره و بر روی یک دماغه کوچک، 100 متر بالاتر از دریا قرار دارد. این روستای کوچک با پیاده‌رویِ معروف به لاردارینا (که دارای 377 پله می‌باشد.) به ایستگاه قطار خود متصل می‌شود.

این روستا با مسیرهای پیاده‌روی مناسب، که توسط کارکنان پارک نگهداری می‌شود، به روستاهای دیگرِ سینکو تره متصل می‌شود. کورنیگلیا یک روستای باستانی رومی است که دارای سنت کشاورزی طولانی و غنی است . همچنین این روستا از سه طرف با تاکستان و تراس احاطه شده است.

روستای ورنازا | Vernazza

روستای کوچک وِرنازا که ماهی‌گیری یکی از مشخصه‌های آن است، به عنوان یکی از زیباترین روستاهای سینکو تره‌ی ایتالیا طبقه‌بندی شده است. وِرنازا در حدود 1000 سال قبل از میلاد تأسیس شده و در سال 1276 توسط جمهوریِ جنوا اداره می‌شد.

این روستا توسط باغ‌های زیتون بسیار شیب‌دار احاطه شده است که گفته می‌شود بهترین روغن زیتون در کشور را تولید می‌کند.

مکانهای دیدنی در ورنازا:

  • کلیسای سانتا مارگاریتا دی آنتیوشیا ، بر روی صخره های مشرف به دریا ساخته شده است.
  • برج قلعه دوریا ، که در قرن پانزدهم برای محافظت از روستا در برابر دزدان دریایی ساخته شده است ، در بالای خلیج و بندر کوچک ورناززا واقع شده است.

روستای مونتروسو | Monterosso

مونتروسو آل مارو بزرگ‌ترین روستا از پنج روستای سینکو تره است. این روستا بر روی تپه‌های کشت شده با لیمو، انگور و زیتون واقع شده است. سواحل شگفت‌انگیز آن، صخره‌های زیبا و آب‌های شفاف دریا، این روستا را به یکی از مهمان‌نوازترین روستاهای جزایرِ لیگوریا تبدیل کرده است.

شهر قدیمی مونتروسو دارای خیابان‌های باریک قرون وسطایی با خانه‌های رنگیِ چند طبقه است. این ساحل تنها ساحلِ ماسه‌ای وسیع در سینکو تره است و در امتداد بیشتر خط ساحلی قرار دارد که مورد استفاده افراد محلی آن منطقه و گردشگران است.

برای رسیدن به هر یک از این روستاها پیشنهاد می‌کنیم کسانی که بیماری قلبی دارند یا از جاده‌های باریک و تنگ می‌ترسند وارد این منطقه نشوند. اینجا برای افرادی محتاط و البته با رانندگی خوب بهترین مقصد گردشگری در ایتالیاست. با این وجود اگر ماشین ندارید و از جاده‌های باریک می‌ترسید بدانید که هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد. چرا که می‌توانید با قطار نیز خود را به سینکو تره ایتالیا برسانید.