تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

9 آبـــــشـــار بــرتــر جهـــــــــان

آبشـــارهـای مطـرح جهـان

ارتفاع (برحسب متر)

1. آبـشــار ساترلند 580 متـــــــــــر
2. آبـشــار سگود هنرهید 27 متـــــــــــر
3. آبـشــار پیستیل رایدر 73 متـــــــــــر
4. آبـشــار آنجــل 979 متـــــــــــر
5. آبـشــار هاوکادالور 30 متـــــــــــر
6. آبـشــار اَبِر 37 متـــــــــــر
7. آبـشــار کیوس‌فوسن 225 متـــــــــــر
8. آبـشــارگوکتا کاتاراکس 771 متـــــــــــر
9. آبـشــار کائتور 226 متـــــــــــر

1. آبـشــار ساترلند در اسکاتلند؛ ارتفـــاع 580 متـــر

آبشار ساترلند، در نزدیکی شهر فیورد که یکی از زیباترین و بکرترین مقاصد نیوزلند است، واقع شده است. این آبشار از سه آبشار تشکیل شده که در نهایت به دریاچه‌ای در فیورلند ریخته می‌شود. بهترین مسیر برای دیدن آبشار ساترلند، شکاف میلفورد است که باید حدود 45 دقیقه این مسیر را کوهپیمایی کرد. طبیعت خیره‌کننده این آبشار در دلِ این منطقه کوهستانی، به زیبایی آن افزوده است.

2. آبـشــار سگود هنرهید در ولز؛ ارتفـــاع 27 متـــر

آبشار سگود هنرهید، آبشاری است که در کشور ولـز واقع شده است. این آبشار در نهایت به رود نانت‌للچ ریخته شده و ارتفاع آن به 27 متر می‌رسد.

3. آبـشــار پیستیل رایدر در ولز؛ ارتفـــاع 73 متـــر

آبشار پیستیل رایدر، یک ابشار مسحورکننده در دل کوه‌های بروین و در ولز واقع شده است. این آبشار با ارتفاع 240 فوت (80 متر) بلندترین آبشار تک قطره ای بریتانیا است که همه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. بهترین مکان برای پیاده‌روی است.

4. آبـشــار آنجــل در ونزوئلا؛ ارتفـــاع 979 متـــر

آۀبشار آنجل در پارک ملی کانایما و در ایالت بولیوار در کشور ونزوئلا واقع شده است. این آبشار در بین جنگل‌های بکر و دست نخورده مانده است و دارای 979 متر ارتفاع می‌باشد. آبشار آنجل حتی در خشک و گرم‌ترین فصل‌ها نیز جزو پرآب‌ترین آبشارهای جهان است. البته در کشور ونزوئلا به دلیل گرمی زمین، رفته رفته دیگر خبری از برف نخواهد بود.

5. آبـشــار هاوکادالور در ایسلند؛ ارتفـــاع 30 متـــر

هاواکادالور، در شمال دریاچه لاوگارتن و در ایسلند جنوبی قرار دارد. در نوشته های تاریخی هاواکادالور را با آب‌فشان‌های آن که پی زلزله‌ای فعال شده‌اند، می‌شناختند. در طول قرن بیستم ، تصاویری از فوران آبفشان بزرگ در هاوکادولار نماد ایسلند بود. دوره ای وجود داشت که در آن آب بیش از 140 متر (459 فوت) ارتفاع داشت. سپس تلاش های غیر طبیعی برای تحریک منظم تر آن انجام شد و ارتفاع این آب‌فشان به 30 متر رسید.

6. آبـشــار اَبِر در گویند؛ ارتفـــاع 37 متـــر

آبشار اَبِر، در 3 کیلومتریِ جنوب روستای گویند و کشور ولز واقع شده است. این آبشار زمانی ایجاد می‌شود که آفون‌گوچ 37 متر بر فراز صخره‌ای آذرین در دامنه کارنداو فرود می‌آید. امکان استحمام در حوضچه عمیق آبشار وجود دارد، اگرچه آب حتی در اوج تابستان سرد است و باید مراقب سنگ‌های اغلب لغزنده باشید.

7. آبـشــار کیوس‌فوسن درنروژ؛ ارتفـــاع 225 متـــر

آبشار کیوسفوسن یک آبشار واقع در شهرداری اورلند در شهرستان وستلند، نروژ است. این آبشار یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری نروژ است. سقوط کلی آن حدود 225 متر (738 فوت) است. یک نیروگاه کوچک بر روی آبشار وجود دارد که برای تأمین نیروی راه آهن استفاده می شود.

8. آبـشــارگوکتا کاتاراکس در پرو؛ ارتفـــاع 771 متـــر

آبشار گوکتاکاتاراکس، آبشاری است که یک شاخه ان در کشور پرو و شاخه دیگرش در آمازوناس قرار گرفته است. این آبشـار جز شانزدهمین آبشار بلند جهــان می‌باشد و در کشور پرو قرار دارد. اب آبشار در نهایت به رود کوکوهوآی‌کو می‌ریزد. فصل بارانی این منطقه زمان مناسبی برای رفتن به آبشار نیست زریا آب آبشار از کنترل خارج می‌شود. برای رفتن به آبشار می‌توان هم با پای پیاده رفت و هم با اسب مسیر را طی کرد.

9. آبـشــار کائتور در گویان؛ ارتفـــاع 226 متـــر

در عمق منطقه گویان در جنگل آمازون ، پارک ملی Kaieteur قرار دارد. این آبشار از بستر رود پوتارو تشکیل یافته و دارای ارتفاعی با 226 متر می‌باشد. سرعت ریزش آب این آبشار در هر ثانیه، 23400 فوت مکعب است. برای رسیدن به این منطقه شگفت‌انگیز که توسط جنگل‌های بکر بارانی احاطه شده است، باید با هواپیما به یک نقطه کوهنوردی بروید تا به آبشار دسترسی پیدا کنید.