تورترکیه ویژه برای خرید به گودتور مراجعه کنید

11 کاری که همیشه باید در سفر انجام دهید

سفرهای گسترده برای اولین بار یک تجربه هیجان‌انگیز و گاهی دلهره‌آور است.مراقبت از خود در مقابل کلاهبرداران تا داشتن پول نقد همراه خود… در اینجا چند نکته مهم برای اطمینان از یک عمر تجربه وجود دارد.

1. در لحظه زندگی کن

گرفتن عکس یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت خاطرات شگفت‌انگیز و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دوستان و خانواده است. با این حال ، خوشحال بودن بیش از حد می‌تواند به این معنی باشد که شما خود تجربه را از دست داده‌اید. مراقب لحظاتی باشید که ثبت می‌کنید و یک فرصت خوب در اینستاگرام را بر یک تجربه باورنکردنی ترجیح ندهید – به یاد داشته باشید که غروب آفتاب زیبا به ندرت مانند دوربین واقعی به نظر می‌رسد “مانند زندگی واقعی!”

2. کلمات و عبارات محلی را بیاموزید

یادگیری نحوه سلام ، خداحافظ، لطفا، و تشکر به زبان محلی بدیهی است که ضروری است. با یادگیری چند عبارت پیچیده‌تر از زبان کشوری که از آن دیدن می‌کنید ، مانند نحوه سفارش آبجو یا یک فنجان قهوه، مردم محلی را تحت تأثیر قرار دهید، یا شاید به احتمال زیاد آن‌ها را سرگرم کنید. حتی اگر از شعر غافل نشوید، یادگیری مهارت‌های جدید همیشه سرگرم کننده است و ممکن است دریابید که به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از فرهنگ یک کشور به دست آورید. برای راهنمایی برنامه Duolingo را بارگیری کنید.

3. بودجه واقع بینانه

اطمینان حاصل کنید که پول کافی برای دوام تمام سفر خود دارید و در صورت مشاهده خود درگیر یک بانجی جامپ خودگردان یا گشت و گذار در ساحل، مقداری اضافی خواهید داشت. همیشه ایده خوبی است که از کارت سفر مسافرتی استفاده کنید تا از هزینه های استفاده از کارت نقدی خود در خارج از کشور و هزینه‌های آن جلوگیری کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که نرخ ارز می‌تواند پیچیده باشد.

4. مراقب کلاهبرداری باشید

اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر برسد، احتمالاً چنین است. تقریباً هرکسی داستانی درمورد مجروح شدن هنگام سفر به خارج از کشور دارد، اما اگر بدانید به دنبال چه چیزی هستید، اجتناب از آن بسیار آسان است. بدیهی است نسبت به هر کسی که برخورد می‌کنید بی‌اعتماد نباشید، اما هنگام برخورد با افراد محلی بسیار دوست‌داشتنی که می‌خواهند شما را به سفرهای خرید و ریکشا سواری رایگان برسانند، حتماً سطح خاصی از شک و تردید را اعمال کنید. تایلند مخصوصاً برای کلاهبرداری از گردشگران بدنام است، بنابراین قبل از سفر مطمئن شوید که رایج‌ترین ترفندها را یاد گرفته‌اید.

5. تعطیلات کاری را در نظر بگیرید

یکی از راه‌های واقعاً عالی برای آشنایی با فرهنگ، کار است. چه تدریس زبان انگلیسی در مدرسه‌ای در چین، و چه داوطلب‌شدن در مزرعه میوه در کامبوج – ممکن است متوجه شوید که کار بسیار لذت‌بخش و الهام‌بخش‌تر از پرش از جایی به مکان دیگر است. این نیز فرصتی است برای کسب مهارت‌های ارزشمند زندگی تا بتوانید با خود به خانه بروید و برای همیشه دوستان زیادی پیدا کنید.

6. در خیابان شلوغ پیاده شوید

با وجود نکات ذکر شده، صحبت با مردم محلی می‌تواند دنیای کاملاً جدیدی را باز کند و به شما امکان می‌دهد مناطق منحصر به فرد و ناشناخته‌ای را پیدا کنید که در کتاب‌های راهنما پیدا نمی‌کنید. بهترین مکان‌های پنهان، رستوران‌ها را از اطراف بپرسید و از مسافرانی که در طول مسیر با آن‌ها آشنا شده‌اید نام مکان‌های مورد نظرشان را بپرسید و انتخاب کنید تا بتوانند نکاتی را در مورد مکان بعدی حرکت به شما ارائه دهند.

7. غذاهای محلی را امتحان کنید

از آزمایش غذاهای مرموز محلی نترسید. به دست آوردن تجربیات جدید و غیر معمول جنبه مهمی از سفر است و یکی از ساده‌ترین راه‌های این کار از طریق غذا است. به عنوان مثال، غذاهایی که توسط فروشندگان خیابانی در حومه بانکوک پخته می‌شود، اغلب بسیار برتر از” پَد تا ای” است که در رستوران‌های توریستی در امتداد جاده خائو سان می‌خورید. اگر در مورد غذایی که می‌خورید حس ماجراجویی داشته باشید، به احتمال زیاد با طعم‌هایی روبرو خواهید شد که هرگز نمی‌دانستید وجود داشته است. هم خوشمزه و هم نه چندان خوشمزه.

8. بیمه

اگرچه این یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های سفر نیست، اما این فوق‌العاده مهم است. احتمالاً از نظر آماری بیشتر از زمانی که در مسافرت هستید در خانه دچار مشکل می‌شوید، با این حال تأمین بیمه مسافرتی مناسب. یکی از معتبرترین‌ها است و بسته‌های مختلفی را برای طیف وسیعی از ماجراها ارائه می‌دهد – همه چیز را از آسیب‌های ورزشی گرفته تا سرقت را پوشش می‌دهد.

9. خودجوش باشید

همیشه عاقلانه است که یک برنامه مبهم برای خود تنظیم کنید، اما همچنین آماده باشید که از آن منحرف شوید، زیرا برخی از بهترین اتفاقات هنگامی رخ می‌دهد که هنگام سفر کمی خودانگیختگی را اعمال کنید. بسته به افرادی که در این راه ملاقات می‌کنید، آب و هوای غیرمنتظره و عوامل دیگر، برنامه‌های شما به احتمال زیاد تغییر می‌کند. ندانستن این‌که به کجا خواهید رسید یکی از هیجان‌انگیزترین چشم اندازهای سفر است.

10. روشن فکر بودن

اگرچه برخی از آداب و رسوم ممکن است احمقانه‌، بیهوده و حتی توهین آمیز به نظر برسند، اما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که به قوانین اخلاقی هر کشوری که از آن دیدن می‌کنید احترام می‌گذارید. هرجامعه در مورد ارزش‌ها و فرهنگ ایده‌های منحصربه‌فرد خود را دارد – به هر قیمتی از تکبر خودداری کنید و به دنبال قضاوت باشید. همچنین اگر در مورد بایدها و نبایدها مطلع باشید، متوجه خواهید شد که یک ماجراجویی راحت‌تر و آرامش بخش‌تر دارید.

11. برنامه های مفید را نصب کنید

اگرچه ممکن است برخی تصور کنند که تکنولوژی رمانتیسم سفر را خراب می‌کند، اما برخی از برنامه‌ها وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را بارگیری کرد. Rebtel به شما امکان می‌دهد بدون اینترنت به صورت ارزان تماس بگیرید، Hopper بهترین گزینه برای رزرو پروازهای ارزان قیمت است و Packpoint لیست‌های بسته‌بندی سفارشی را ایجاد می‌کند تا شما روی چمدان خود نشسته و سعی نکنید همه چیز را فشرده کنید. در نهایت، اگرچه برای برای همه، Tinder راهی آسان برای ملاقات با برخی از همسفران همفکر است، حتی اگر شما به دنبال تعطیلات نیستید.